Alimente bogate in calciu, necesar pentru un stil de viata sanatos

Mai jos ți-am pregătit o lista de alimente bogate in calciu pe care le poti introduce in dieta ta sau in alimentatia normala de zi cu zi. Calciul este necesar pentru a avea un stil de viata sanatos. De aceea trebuie sa gasesti si sa faci preparate ce iti vor aduce aportul de care ai nevoie pentru a-ti mentine corpul sanatos si plin de energie.

Ce este calciul?

Calciul este cel mai cunoscut mineral ce se regaseste in organismul tau. De aceea este indicat sa consumi alimente bogate in calciu pentru a mentine cantitatea optima de care organismul are nevoie pentru coagularea sangelui, mentinerea tonusului muscular, functiioonarea normala a enzimelor si multe altele. Calciul se regaseste in proportie de aproape 99% in oase, in timp ce restul este in sange, muschi sau limfa.

Cum te afecteaza deficitul de calciu?

Deficitul de calciu poate avea repercursiuni destul de neplacute asupra bunului curs al vietii tale. Este numit si hipocalcemie sau mai binecunoscut este termenul popular  – cadere de calciu. De regula lipsa de calciu se poate manifesta prin contractii musculare involuntare ce pot fi uneori dureroase, modificari ale ritmului cardiac normali sau amorteala degetelor de la maini si picioare.

Surse de alimente bogate in calciu

De regula cea mai importanta sursa de calciu se poate obtine din produsele lactate. Calciul din lapte se poate absoarbe intr-un procent mlt mai mare decat din alte produse de origine vegetala. Iata si alte alimente bogate in calciu pe care le poti introduce in alimentatia ta zilnica:

Branza si iaurt

Cele mai multe branzeturi ofera o sursa excelenta de calciu. Daca alegi sa consumi branza parmezan, e bine sa stii ca aceasta are cel mai mult calciu la gramaj. Branza este de asemenea bogata in proteine. Iaurtul contine lapte iar laptele este bineinteles una din cele mai bogate surse de calciu. Multe tipuri de iaurturi sunt recomandate nu doar pentru consumul de calciu ci si pentru probiotice, necesare pentru imbunatatirea functiei imunitare a organismului.

Fasole, linte si migdale

Alte alimente bogate in calciu sunt fasolea, lintea si migdalele. Fasolea si lintea contin foarte multe fibre, proteine si micronutrienti necesari pentru imunitate si cresterea energiei. Dintre toate tipurile de nuci, migdaleel sunt cele mai bogate in calciu. Sunt recomandate si fiindca ofera un aport suplimentar de fibre ori grasimi sanatoase.

Legume cu frunze verzi

Consumul de salate cu legume verzi sunt cele mai bune deoarece sunt foarte sanatoase si ofera aportul de vitamine, proteine, calciu si alte componente necesare functionarii optime a organismului. E bine sa tii cont de faptul ca spanacul nu este la fel de bine absorbit ca alte verdeturi bogate  in calciu, precum varza creata.

Cum te asiguri ca ai alimente bogate in calciu in alimentatia zilnica?

Mananca produse lactate precum lapte, iaurt, sau branza (slaba). Poti incerca sa folosesti cereale la micul dejun, dar verifica sa aiba un continut crescut de calciu. Alege ca macar una dintre mesele zilnice sa includa o salata cu frunze verzi. La desert poti incerca sa mananci niste fructe cu aport crescut de calciu precum migdale, nuci sau seminte. Cina trebuie sa fie o masa mai usoara pentru digestie asa ca pestele sau alte preparate din legume pot fi o alegere inspirata.

Tu ce alimentatie ai zilnic?

Foto: unsplash.com

Lasă un răspuns