7 mituri despre sanatate

1. Sucul de portocale isi pierde din vitamina C

Vitamina C are nevoie de cateva ore pentru a oxida, ceea ce inseamna ca, daca nu bem imediat sucul de portocale proaspat stors, acesta isi pastreaza proprietatilor antioxidante. Bineinteles, nu este recomandat sa il bem a doua zi, insa daca il lasam 10 minute, nu se intampla nimic.

2. Dusul dupa masa este periculos

Digestia alimentelor este un proces care necesita multa energie si flux sanguin. Acest lucru inseamna ca exista mai putina aprovizionare cu sange in alte parti, cum ar fi creierul, si ca ne simtim adesea somnorosi dupa ce mancam. Dar apoi o baie sau un dus, chiar si cu apa rece, este capabil sa intrerupa sau sa incetineasca procesul de digestie.

Corpul uman este capabil sa se termoregleze singur, mentinand temperatura interna optima. Acest mecanism este conceput pentru a se asigura ca organismul poate reveni la homeostaza sau la o stare stabila de echilibru, astfel incat dusul dupa masa, chiar si cu apa rece, are un efect redus asupra fluxului sanguin sau impiedica digestia sa aiba loc intr-un mod normal.

3. Aerul rece te poate face sa racesti

Infectiile respiratorii sunt cauzate de virusi si bacterii, nu de curenti sau de un climat mai rece sau umed si nu este nici macar clar ca acesti factori cresc riscul de infectie. Virusii si bacteriile sunt adesea transmise de la o persoana la alta prin inhalarea lor sub forma de picaturi de aer (prin stranut sau tuse) sau prin atingerea pielii sau suprafetelor contaminate si apoi prin atingerea ochilor sau nasului.

Nu exista dovezi ca oamenii pot avea o raceala sau o alta infectie din cauza expunerii la vreme rece sau din cauza racirii sau incalzirii. Este adevarat ca infectiile respiratorii, cum ar fi racelile si gripa, apar mai frecvent in lunile de toamna si de iarna, dar in spatele acestora nu sunt atat de mult temperaturile, cum ar fi deschiderea scolilor si tendinta oamenilor de a ramane in interior, cu putina ventilatie, cu alte persoane, ceea ce creste posibilitatea raspandirii virusurilor in randul oamenilor.

4. Plante medicinale si pastile pentru slabit

Utilizarea plantelor medicinale este, de asemenea, larg raspandita in randul celor care isi doresc sa piarda kilograme peste noapte. Cele mai multe dintre aceste produse sunt cocktail-uri adevarate care includ in compozitia lor mai mult de 10 de plante diferite (laxative, diuretice, etc.).

In multe cazuri, utilizarea acestor plante se datoreaza faptului ca pacientul a auzit sau a citit efectele lor benefice ipotetice si nu se consulta de obicei cu niciun profesionist calificat cu privire la eficacitatea lor sau la posibilele efecte daunatoare.

5. Cititul in intuneric dauneaza vederii

Explicatia din punct de vedere oftalmologic este ca citirea in lumina scazuta nu dauneaza ochilor. Poate provoca oboseala oculara, cu efecte negative temporare, cum ar fi dureri de cap, ochi uscati sau un sentiment de dificultate la focalizare, este putin probabil sa provoace o schimbare permanenta a functiei sau structurii ochilor.

6. Alimentele care contin grasimi vegetale sunt intotdeauna mai sanatoase decat cele care contin grasimi animale

In general, putem spune ca grasimile vegetale au o proportie mai mare de acizi grasi nesaturati, benefici pentru sanatatea noastra cardiovasculara, iar cele animale au o proportie mai mare de acizi grasi saturati, care trebuie consumate intr-o proportie mai mica.

Cu toate acestea, exista exceptii, deoarece exista grasimi saturate, cum ar fi uleiul de cocos, cel de palmier , care au o origine vegetala. De asemenea, trebuie spus ca grasimile animale sunt de obicei insotite de vitamine solubile in grasimi, importante pentru buna functionare a corpului nostru.

7. Daca fac activitate fizica / exercitiu, pot manca si bea orice vreau

Activitatea fizica este esentiala pentru sanatate. Exista multe motive pentru a trai o viata activa. O dieta nesanatoasa va avea consecinte asupra sanatatii noastre, dificil de compensat cu practica exercitiilor fizice.

De exemplu, avantajele pe care le obtineti intre consumul unei bucati de fructe sau consumul de produse de patiserie industriale, nu este numai diferenta calorica mare intre una si cealalta, ci fructele ne ofera vitamine, fibre, in comparatie cu continutul ridicat de grasimi nesanatoase si zaharuri rafinate din produsele de panificatie.

Foto: Unsplash.com

Lasă un răspuns